درخت سبز جزیره کیش

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درخت سبز جزیره کیش

آبهاي سطحي موجود در جزیره کیش به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغاليها معروف است سرازير ميشوند، لذا اين منطقه از سرسبزي خاصي برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز کیش احداث شده است.

 

اطلاعات بیشتر



درختان لور يا انجير معابد کیش از زمان ايلخاني و تيموري ها به جزيره کیش آورده شدند و قديمي ترين آنها 500 تا 600 سال سن درخت سبز در کیش تخمین زده شده است.این درختان ریشه هایشان طوری رشد می کند که مانند چتری بر روی زمین سایه می افکند و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.
اين درختان از هند و چين به كيش، قشم و نوار ساحلي خليج فارس وارد و بيشتر در مناطق مسكوني كاشته شدند. جزيره کیش با توجه به آب و هواي شرجي اش پوشش گياهي خاصي دارد.

مردم و مسؤولان کیش نسبت به پوشش گياهي كيش حساسيت دارند و نهايت دقت مي شود تا اين پوشش و به خصوص درختان بومي حفظ شود.
درخت انجير معابد کیش، (درخت لور کیش) اين درخت ابتدا تنه است، ولي با رشد درخت، شاخه هاي آن به سمت زمين آويزان مي شوند و بعد از مدتي در آن فرو ميروند كه خود به تنه تبديل مي شوند. اين روند آن قدر ادامه مي يابد تا يك درخت چندين ساقه داخل زمين خواهد داشت.
سرسبزي محوطه ساختمانها و نرده هاي چوبي و پياده روهاي اين مجموعه، مناطق شمالي كشور را تداعي ميكند. اما يكي از عواملي كه سياحت كنندگان را به اين نقطه ميكشاند، هيبت افسانه اي درخت سبز کیش است.

سن درخت سبز کیش چقدر است؟
درخت سبز کیش كهنسالترين درخت لور جزيره است و احتمالا بين 500 تا 600 سال عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نگاه اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل به قصد برآورده شدن نيازهایشان پارچه هايي به شاخه هاي آن ميبندند. اما هيچكس نمي داند كه جنبه تقدس درخت لور كهنسال در چیست!!! و معتقدند كه گره هاي موجود احتمالا به وسيله مسافران تور کیش و ساكنان تازه آن به درخت زده شده است.
"درخت سبز کیش" با آلاچيق هاي زيبا و محل هاي متعدد برای پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران بازسازي شده است و مسيرهاي پياده رو با چراغ هایي به شکل فانوس در ميان فضاي هميشه سبز با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين مجموعه مي برد. در این مجموعه نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز موجود است.

درخت سبز کیش در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگري كيش واقع شده و داراي دو درب ورودي است. يك درب آن با ورودي جاذبه گردشگري "شهر باستاني حريره در کیش" مشترك و ورودي ديگر آن در مجاورت "آب انبار سنتي کیش" مي باشد. تنها پس از چند دقيقه پياده روي مي توان از جاذبه هاي "شهر باستاني حريره کیش" و "آب انبار سنتي کیش" در مجاورت مجموعه درخت سبز جزیره کیش ديدن كرد. يكي ديگر از عوامل جذابيت مجموعه درخت سبز کیش همجواري آن با شهر تاريخي حريره کیش است كه به گردشگران تور کیش امكان مي دهد ضمن بازديد از بقاياي شهر تاريخي حريره کیش ساعاتي را در اين مجموعه به استراحت بگذرانند.


پشتیبانی کیش سیر : 09195808135

www.kishsir.com

همراه شو  راهی نیست…!

ارتباط با تلگرام کیش سیر: https://t.me/kishsir

 


دیدگاه‌ها

سارا
سارا 23 بهمن 1391
سلام درخت سبز برای من که اهل چیزای قدیمی ام جالب بود . فقط چرا توی این مقاله نوشتید انجیر معابد! این درختی که من دیدم انجیر بنگالی نام داره .انجیر معابد یک درخت دیگه از همین خانواده است. راهنمای ما توی کیش هم گفت انجیر معابد سرگرم عکس گرفتن بودم فراموش کردم بهش بگم.

پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از توجه شما که اینقدر دقیق به سایت ما نگاه کردین.
معمولا در این جور مواقع جاذبه ها رو به اصطلاحی که برای گردشگر شناخته شده است معرفی میکنن مثل این نوع درخت که به انجیر معابد معروف شده از قدیم.از امثال این نوع درخت به جزیره زیبای قشم میتوان نیز میتوان اشاره کرد...
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تور قشم سیر

تور مشهد سیر