غواصی در کیش-diving-on-kish-island

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

غواصی در كیش به دلیل مرجانی بودن جزیره کیش و شفافیت آب دریا كه امكان تماشای انواع آبزیان زیبا و منحصر به فرد این منطقه را میسر میسازد جاذبه های فراوانی برای گردشگران و شهروندان و مسافران تور کیش دارد.

ادامــــه مطلب

 

2 مركز در باشگاه ورزش های دریایی كیش و اسكله تفریحی کیش خدمات و آموزشهای لازم همراه با كلیه تجهیزات و امكانات (لباس مخصوص، كپسول هوا و. . . ) را در اختیار علاقمندان به غواصی قرار می دهند.

جزيره كيش از نظر محيط زيست طبيعي، يكي از بكرترين مناطق خليج فارس بوده و به جرات می توان گفت که ريفهای مرجانی شرق جزيره کيش از غنی ترين و زيبا ترين مناطق و مساعد ترين سايتهای غواصی کشورمان را در برگرفته است. پوشش مرجاني کیش در سواحل شرقي آن واقع گرديده که همه ساله مورد بازديد بسياری از علاقه مندان غواصی قرار می گيرد. غواصی در کيش در تمامی طول سال امکانپذير بوده و سايتهای کم عمق اين جزيره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسيار مناسب است. همچنين وجود مراکز آموزش غواصی در کيش اين جزيره را تبديل به قطب غواصی کشور نموده است.
غواصی در کیش قیمت,هزینه آموزش غواصی در کیش معمولا به همراه مدت زمان غواصی بعد از آموزش محاسبه میشود که حدود ساعتی 190.000 تومان میباشد.
در زير به معرفي سايتهاي مرجاني و مناسب غواصی در جزیره کیش مي پردازم:

سایت غواصی بيگ كورال و ژوراسيك پارك کیش:

از سايتهاي زيباي اين جزيره کیش مي توان به سايتهاي بيگ کورال و ژوراسيك پارك کیش اشاره کرد. اين ريفهاي مرجاني که در شرق جزيره واقع گرديده اند، داراي اکوسيستم غني و زيبائي مي باشند که خيره کننده چشمان هزاران غواص ايراني و خارجي در طول سال است. عمق اين دو سايت به هنگام مد کامل متجاوز از 6 تا 8 متر و هنگام جزر کامل کمتر از 5 متر ميباشد اين سايتها از تنوع فراواني از آبزيان برخوردار اند.
از انواع ماهيها ميتوان به : جراح - دخترناخدا - هامور - جاش - ساردين - باراکودا - تون - اژدرماهي - موري ايل - استون فيش - اسکورپيون - دلقک و ريف شارک همچنين سفره ماهيان، اشاره کرد. انواع لابستر و لاکپشتهاي پوزه عقابي و پشت سبز ،همپنين مرجانهاي طبقاتي و مغزي و نيز گاها انواعي از سافت کورال در اين سايت ديده ميشوند. پوشش مرجاني سايت که شمالي- جنوبي و در امتداد ساحل به صورت نواري کشيده شده است در جنوب متراکم تر و در شمال کمتر است.
براي دسترسي به اين سايتها ميتوانيد از مراکز غواصي موجود در جزيره و قايق هاي غواصي استفاده کرده و يا مي توان با اتومبيل به ساحل هتل سيمرغ و از آنجا به سايت بيگ كورال به آساني رسيد . اين سايت براي اسنورکلينگ و نيز نايت دايو بسيار مناسب است.
همچنين در سايت بيگ کورال صخره هاي زير آبي بسيار زيبائي پديدار مي گردند که مملو از آبزيان ريز از جمله انواع خرچنگها ، ميگوها و عنکبوتهاي دريائي بوده که براي عکاسي ماکرو بسيار مناسب است.



سایت غواصی ساترن كرك کیش:
از ديگر سايتهاي غواصي در اطراف جزيره كيش ساترن كرك يا شكاف جنوبي مي باشد كه بسيار زيبا بوده ، اما به دليل دوري نسبي ،كمتر ملاقات كننده اي دارد.
اين ريف در 3 مايلي جنوب جزيره واقع گرديده است و از شكافي تشكيل شده است كه تا عمق 22 متري نيز ادامه مي يابد.
دسترسي به اين سايت فقط با قايق و با استفاده از مراكز سطح جزيره كيش امكانپذير مي باشد.
از آبزياني كه در اين سايت به چشم مي خورند ، مي توان دسته هاي بزرگ باراكودا، بلك تيپ و خفاش ماهيان را نام برد. با توجه به جريان آب اين منطقه ، غواصي در اين سايت نياز به تجربه و تبحر فراوان در غواصي داشته و جهت افراد تازه کار مناسب نمي باشد.


سایت غواصی كشتي داما کیش:
اين كشتي باربري سنگالي كه در عمق 33 متري آبهاي جنوب شرقي كيش آرميده است در يكي از شبهاي پائيزي سال 1384 به دليل آبگرفتگي موتورخانه ، اعلام وضعيت بحراني نمود، اما از درخواست كمك سر باز زد. صبح روز بعد به دلايل نامعلومي غرق و براي هميشه معماي مرموز خود را به اعماق برد. در تحقيقات بعدي مشخص گرديد كه در مدارك كشتي دستبرده شده است و كشتي 10 سال جوانتر از تاريخ ساخت خود معرفي گرديده است. اين دليلي كافي براي عدم پرداخت بيمه كشتي و بار موجود در آن ( سينك آشپزخانه، سراميک و تخته هاي MDF) براي شركتهاي بيمه بود. در هر صورت اين كشتي اكنون پس از گذشت كوتاه مدتي كه در اعماق آرميده است تبديل به زيستگاهي مصنوعي براي آبزيان و همچنين سايت جديدي براي غواصي گرديده است.
غواصي در اطراف اين مغروق که در فاصله 4 مايلي از جزيره به پهلوي راست خود خوابيده است، نياز به تبحر خاصي نداشته اما جهت ورود به بدنه کشتي ، فراگرفتن دوره تخصصي کشتيهاي غرق شده الزاميست.
ورود به بدنه کشتي از طريق پنجره کابين فرماندهي امکان پذير بوده و عبور از راهروي پشتي کابين فرماندهي و ورود از طريق در آن شما را به آشپزخانه و خوابگاه هدايت مي نمايد. پروانه کشتي نيز که مکان مناسبي جهت عکاسي به شمار مي رود در عمق 30 متري قرار دارد. از آبزيان اين منطقه مي توان خفاش ماهيان، باراکودا ، انواع سنگسر، سرخو و نيز اژدرماهيان را نام برد
دستيابي به اين كشتي مغروق كه مكان زيبا و مناسبي براي آموزش دوره تخصصي كشتيهاي غرق شده مي باشد فقط با قايقهاي غواصي امكانپذير بوده اما اينجانب مختصات جي.پي.اس آن را نيز كه به شرح زير است در اختيارتان خواهم نهاد.
26 29 797 N
054 04 431 E

سایت غواصی کلبه هور کیش:
اين سايت که در غربي ترين دماغه جزيره کيش و در مکاني به همين نام واقع گرديده است نيز از نقاط مساعد غواصي در جزيره کيش و به خصوص به هنگام وزش بادهاي شرقي که غواصي در سواحل شرقي جزيره کيش را نامساعد مي نمايد مي باشد.
ورود به سايت از طريق ساحل کوچک جنوب آن و يا از طريق پرتگاه صخره اي غرب آن امکان پذير مي باشد. بستر سايت صخره اي بوده و از آبزيان آن مي توان ، هامور ، سرخو ، سنگسر ، انواع صدفها و لاکپشتها را نام برد. همچنين در ساحل جنوبي آن ( محل ورود و خروج به سايت) غاري کوچک به طول 5 متر وجود داشته که عبور از آن به هنگام مد کامل بسيار لذت بخش خواهد بود. عمق سايت غواصي کلبه هور از شمال به جنوب بيشتر گرديده و تا 8 متر نيز ادامه دارد.

سایت غواصی کشتي يوناني کیش:
اين مکان که کمتر از سايتهاي ديگر مورد توجه قرار گرفته است نيز از نقاط مساعد غواصي در جزيره کيش به هنگام وزش بادهاي شرقي و نامساعد بودن سواحل شرق جزيره کيش مي باشد. اگرچه عمق 4 تا 5 متري آب در اين سايت نياز به تجهيزات غواصي را محسوس نمي نمايد و حس کنجکاوي شما با استفاده از اسنورکلينگ ارضا خواهدگرديد، اما لذت بازديد از پروانه اين کشتي بسيار مشهور به هنگام غواصي وصف ناشدني است. عمق آب در قسمت پروانه 8 متر بوده و بستر اطراف اين کشتي به گل نشسته پوشيده از آهن آلات و قطعات فولادي مي باشد. جالب است بدانيد که وجود اکسيد آهن در اين منطقه باعث سرخ فام شدن شنهاي اطراف کشتي يوناني کیش گرديده است.


پشتیبانی کیش سیر : 09195808135

www.kishsir.com

همراه شو  راهی نیست…!

ارتباط با تلگرام کیش سیر: https://t.me/kishsir

 


دیدگاه‌ها

اسكله تفريحى دريايى
اسكله تفريحى دريايى 01 دی 1389
هزینه و زمان استفاده چگونه می باشد.

پاسخ :

باسلام
استفاده از تفریحات آبی نرخهایشان فرق میکند اما تقریبا هر یک ساعت 90000 تومان
میباشد.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
tafrih
tafrih 31 فروردين 1390
kodam jay tafrihe kish behtareh 8)

*** پاسخ مدیر سایت ***

جاهای مختلفی داره جزیره مثل شهر زیر زمینی - آب انبار _
درخت سبز - دلفیناریوم - و........

من پیشنهاد می کنم برای راحتر بودن و اینکه بهتر بتوانید از جاهای مختلف جزیره دیدن فرمایید از تورهای گشت جزیره استفاده بفرمایید
هم به صرفه تر هست هم کاملتر.
برای اطلاعات بیشتر با شماره های دقتر تماس بگیرید لطفآ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
غواصی خانم ها
غواصی خانم ها 17 مرداد 1390
آیا امکان غواصی بران خانم ها نیز در جزیره کیش وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
بله, اتفاقا یکی از جذابیت های جزیره بعد از خرید و آفتاب گرفتن(برنزه کردن) غواصی می باشد که بسیار پر طرفدار است.
تا حالا امتحان کردین؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
bahareee
bahareee 21 دی 1390
salam alan gheiimatee fixe ghavasiii chandeee?
سلام
ساعتی 100.000 تومان
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
سلام
سلام 30 فروردين 1391
اونی ک غواصی بلد نیست چی؟!!
پاسخ:
سلام
اونی که بلد نیست بره یاد بگیره!!!
والا ما دیگه مسئول بلدی یا نابلدی میهمانامون نیستیم که!!!
خدایا کمککککککککککککک ککک!!!!!!!!!!!! !!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
moslem darabi
moslem darabi 03 ارديبهشت 1391
آقا ما رفتیم نزدیک بود غرق شیم پیشنهاد میکنم شما هم نرید
:P
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
قیمت غواصی
قیمت غواصی 01 تیر 1391
سلام
راستش دوستم سال قبل کیش اومد گفت غواصی 20 دقیقه 70 تومن گرفتند . اینجا قیمت ارزون به ما میدید؟؟؟؟؟؟؟ مثل این و جت اسکی و ... بعد بیایم سوبرایز بشیم؟ ایا ارزون شده؟

جشنواره کی هست حسنی داره؟ با ای دی این سایت حرف زدیم ج نداد off شد
کیش که کلا گرونه مثل اینکه
یکی ج ما را بده یبار خاستیم بیایم دل سرد شدیم اطلاعاتی کسی نمیده
ممنون
پاسخ:
سلام
نرخها عوض میشه والا ما بی گناهیم بعدشم بارها گفتیم این سایت اطلاعاتی میباشد برای آگاهی از نرخ تورها و یا خدمات دیگه لطفا با قسمت فروشمون در آژانس کیش سیر تهران تماس بگیرید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
غواصی
غواصی 20 مرداد 1391
کدام یک از سایت های مرجانی مناسب غواسی بهترند؟
پاسخ
سلام
جواب این سوال رو قبلا مسئولین داده اند.
هر جا که مجوز فعالیت به کلوپ ورزش های آبی داده شده است همون جا بهترینه.
خوش بگذره
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
aram
aram 03 دی 1391
ايا در دي ماه ميشه غواصي كرد؟ سرد نيست؟

پاسخ:
سلام
بله مشکلی نیست کلوپ های تفریحات دریایی در حال فعالیت هستند.
خوش بگذره.
خاطرتون از غواصی رو برگشتین برای ما هم رو سایت بنویسین ممنون میشیم.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
neda
neda 11 دی 1391
slm man 2ruzepish onamdam kheili khgeili khosh gozasht... kole nerkha balast vali arzeshesho dare... makhsusan ghavasi... 56 toman pule beliteshe ba ax o film 96... !!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
محمود
محمود 22 فروردين 1392
سلام،
آیا می تونم با همسرم با همدیگه غواصی کنیم؟
آیا امکان غواصی برای بچه ها مثلا 10 ساله هست؟
ممنون

پاسخ:
سلام
بله این یکی رو میتونین چون مربی همراهتون هست البته با رعایت کامل
فاصله ها.
برای بچه های زیر 18 سال هم در صورت صلاحدید آقای مربی میتونن استفاده کنن.
موفق باشید.
همراه شو،راهی نیست..!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
مينا
مينا 30 فروردين 1392
سلام من عيد92كيش بودم.غواصى 20مين70بود كلوب اكواريوس عالى بود.شنا اصلا بلد نباشى ميتونى غواصى كني.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
هادی
هادی 25 تیر 1392
سلام.من هادی هستم.به کلیه وررزشهای دریایی خیلی علاقه دارم چندین مدرک در زمینه شنا وغریق نجات دارم وpadi یک ستاره دارم .الان 30 سالمه وحدود 500 تا سرمایه دارم ومسمم در خصوص تفریحات دریایی مشغول به کار شوم.اگر لطف کنید مرا راهنمایی کنید

متشکرم.

پاسخ:
سلام
بسیار عالی و به شما تبریک میگیم و به عنوان یک ایرانی به شما افتخار میکنیم.
زحمت بکشید رزومه کاری و حرفه ای خود را به آدرس الکترونیکی سازمان منطقه آزاد کیش از طریق سایت www.kish.ir ارسال نمایید.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir

کیش سیر 1212 2811-021
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
غلام
غلام 28 دی 1393
سلام و دورد برشما زحمت كشان
لطفا بفرماييد نحوه پرداخت به چه صورت ميباشد. متشكر
پاسخ:
سلام
دوست عزیز جهت پرداخت هزینه های تور کیش و سایر خدمات سفر به کیش لطفا با دفتر فروش کیش سیر تماس بگیرید بعد از رزرو خدمات مورد نظرتان همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
سميه ب
سميه ب 30 دی 1393
سلام
من در شهر بندرعباس زندگي مي كنم مي خواستم بدونم مي توانم از تور كيش شما استفاده كنم ولي پروازم از بندرعباس باشه
آخه اينجا تور كيش نداره
پاسخ:
سلام
بله این امکان از سراسر ایران امکان پذیر میباشد.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
حسام قوام
حسام قوام 13 اسفند 1393
باسلام خدمت اون دوستانی که مردد هستند - من مادر و خواهرمو بردم واسه غواصی اونجا یه مربی بود به نام خانوم مینا - با قایق رفتیم وسط دریا بعد اون خانوم یهویی از زیر آب اومد بیرون - ایشون خانوم بودن تجهیزات رو بستن پشت ما - در بین ما فقط خواهر بنده بود که شنا کاملا بلد بود و آشنا به دریا و آب بود اما ما کاملا نا وارد بودیم و رفتیم زیر آب ۱۰ ثانیه ترس داشتیم وقتی رسیدیم زیر آب ترس و هیجان تبدیل به یه آرامش تکرار نشدنی شد ۰ نه تنها ۱۰۰ تومن بلکه ۱ میلیون واسه من ارزش داشت فوق العاده لذت بخش بود ۰ تور کیش خیلی جذاب تر لذت بخش تر از امارات بود من ماهی یک بار امارات میرم میام ولی کیش خودمون میگم باصفا تره - حداقلش اینه که حس ترهم نداری - بدرود- :roll:
از دوستانمون در مجموعه کیش سیر هم تشکر میکنم تورمناسبی برامون رزرو کردند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
حسام قوام
حسام قوام 13 اسفند 1393
عالی بود با مربی خانوم مینا بهترین لحظه ها وتکرار نشدنی ترین آرامش در زیر آب - حتما برین - :lol:
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
محمد
محمد 25 اسفند 1393
قیمت ها برای نوروز چنده؟
پاسخ:
سلام
در صورت اعلام نرخ هتل ها پکیح نوروزی کیش روی سایت بروزرسانی خواهد شد و در کانال تلگرام کیش سیر اطلاع رسانی خواهیم کرد.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
wild raspberry
wild raspberry 31 خرداد 1394
Thanks very nice blog!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
مهلا
مهلا 29 آذر 1394
الان نرخش چنده ؟ ساعتی ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر غواصی در کیش از ساعتی حدودا 240.000 تومان شروع میشود.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
علی
علی 04 خرداد 1395
سلام میخواستم ببینم میتونم باهمسرم دوتایی غواصی کنیم.
پاسخ:
سلام
بله چرا نتونین با همسرتون غواصی کنین !!!
لحظات خوشی را برایتان آرزو میکنیم.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
رضا
رضا 30 آبان 1395
به نقل از علی:
سلام میخواستم ببینم میتونم باهمسرم دوتایی غواصی کنیم.
پاسخ:
سلام
بله این امکان هست. لحظات خوشی را برایتان آرزو میکنیم.
همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت آفرهای تور کیش در کانال تلگرام کیش سیر همراه ما باشید.
کانال تلگرام کیش سیر : https://t.me/kishsir
پشتیبانی کیش سیر 09195808135

عمرا اگه بزارن شما با همسرت بري تو آب!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تور قشم سیر

تور مشهد سیر