بندر چارک هرمزگان

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بندر چارک هرمزگان

راه دریایی به کیش, بندر چارک هرمزگان, بندر چارک تا کیش, کیش,بندر چارک به کیش,قیمت سفر دریایی به کیش,هزینه سفر دریایی به کیش,راه دریایی بندرعباس به کیش,نزدیکترین راه دریایی به کیش,بندر چارک روی نقشه,بندر چارک کجاست؟,

شهر یا همان بندرچارک مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه واقع در استان هرمزگان میباشد


وجه تثمیه بندر چارک
میگن زنی در آن منطقه بوده بنام «رقیه» که چاه آب شیرینی داشته که با فروش آب آن چاه گذر روزگار میکرده. آن چاه بین مردم ناحیه به «چاه رقیه» مشهور بوده که با گذر زمان به چارک تبدیل می‌شود، و همچنین منطقه نیز به نام چارک نامگذاری می‌شود.

جمعیت بندر چارک
 
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت شهر بندرچارک برابر با 4.447 نفر بوده‌ است. بیشتر ساکنین شهر چارک از نژاد عرب هستند، و به زبان عربی و فارسی صحبت می‌کنند.  مسجد، دبستان، مدارس راهنمایی، دبیرستان، پیش دانشگاهی و هنرستان، برق و لوله کشی آب، بانک، آب انبار (برکه) و تلفن از امکانات بندر چارک است و هم اکنون شهری است با تمام امکانات دارای آب شیرین کن که باعث شده آبش در سطح شهرستان بهترین آب باشد.

بندر چارک نزدیکترین راه دریایی به کیش میباشد.
بندر چارک با 40 متر ارتفاع از سطح دریا در 300 متری جنوب خلیج همیشه فارس قرار دارد. از سمت غرب با روستای تاوونه و از سمت شمال با روستای سکروه همسایه است. دهستان چارک در زمان های قدیم مقر حکمرانی قبیله (آل علی) بود.

از آپار دیدنی و باستانی بندر چارک میتوان به قلعه ای که روزگاری مقر حاکم وقت بوده‌ است اشاره کرد. این قلعه را شیخ صالح بن شیخ محمد آل علی اولین حاکم شهر چارک ساخته‌ است و مقر حکم خود قرار داد و تا آخرین حکمران منطقه(شیخ عبدالله بن شیخ محمد آل علی) مورد استفاده  بوده‌ است.

دهستان چارک روستایی آباد و یکی از بنادر پر تردد منطقه شیبکوه است.

 

مسافران تور کیش که قصد سفر زمینی به کیش با ماشین خود را دارند معمولا از راه دریایی بندر چارک به کیش (بندر خمیر - بندر آفتاب) سفر میکنند. از هر بندر روزانه طبق برنامه هفتگی به سمت کیش کشتی های حامل خودرو و مسافر حرکت میکند.

قیمت سفر دریایی به کیش در ایام عادی 80.000 تومان بابت هر خودرو به همراه یک نفر سرنشین میباشد. که البته هر ساله هزینه سفر سفر دریایی به کیش در سایت های مربوط به بنادر اعلام خواهد شد.

راه دریایی بندر عباس به کیش نیز از بندر چارک میباشد که کمتر از یک ساعت فاصله دارد تا بندر عباس.


پشتیبانی کیش سیر : 09195808135

www.kishsir.com

همراه شو  راهی نیست…!

ارتباط با تلگرام کیش سیر: https://t.me/kishsir

 


نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تور قشم سیر

تور مشهد سیر