صادرات از جزیره کیش

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مقررات صادرات و خروج کالا از جزيره کيش

1-صادرات کالاهای ساخته شده در کيش اعم از اينکه مواد اوليه استفاده شده درآنها از منابع داخلی يا خارجی تهيه شده باشند کلا مجاز ميباشد. 

2- صادرات کالاهای توليد شـده در منطقه به داخل کشور در چهار چوب نظام ارزش افزوده از پرداخت حقوق گمرکی معاف می باشند.

ادامــــه مطلب

size: small;">3- صــادرات کالاهای خارجی اعم از مصرفی ماشـين آلات و مواد اوليه به سـرزمين اصلی مجاز می باشد اما ترخيص آنها منوط به رعايت مقررات عمومی صـادرات واردات کشور ميباشد .

4-صادرات کالاهای ساخت داخل کشور از منطقه آزاد کيش به کشورهای خارجی مستلزم رعايت مقررات عمومی صادرات و واردات کشور میباشد . 

5- خروج کالاهايی که ازنقاط مختلف کشور به منظور تعمير يا تکميل بصورت موقت وارد جزيره ميشوند مجاز بوده و در اينحالت بابت ارزش دســتمزد عمليات انجام شده و يا تعمير و تکميل مبلغی مطالبه نخواهدشدو تنها برای قطعات و لوازمی که تعويض يا اضافه شده اســت حقوق گمرکی و ســود بازرگانی طبق مقــررات عمومی صادرات و واردات کشور منظور خواهد شد .

6- خروج کالاهای که برای تعمير و يا تکميل صورت می گيرد آزاد است و هنگام بازگرداندن آنها عوارض بندری و فرودگاهی مطالبه نخواهد شد .

تسهيلاتی که در دسترس وارد کنندگان در جزيره کيش قرار می گيرد:

واردات هر نوع کالا به منطقه آزاد کيش به جز کالاهايی که به موجب شـرع مقدس اسلام يا براساس مقررات ويژه منطقه غيرمجاز شناخته شده اند آزاد است واردات کالا شامل شرايط زير ميباشد:

1- لوازم و مصالح ساختمانی با تشــخيص و صلاحديد سازمان از پرداخت عوارض گمرکی معاف ميباشند.

2-ماشــين آلات مواد اوليه يدکی واحدهای توليـدی و صنــعتی از حقوق گمـرکی معاف ميباشد.

3- ساير کالاها ملزم به پرداخت عوارض گمرکی می باشد و در صورت ترانزيت3/0درصد و صدور مجدد يک درصد از کل قيمت کالا به عنوان هزينه خدمات دريافت ميشود.

4-واردات کالا برای نگهـداری موقت در انبار مخصــوص منطقه برای مدت مشخص مجاز ميباشد.

5- واردات کالاهای توليد شده در مناطق آزاد ايران به منطقه آزاد کــيش مشـمول تخفيف 50% در عوارض گمرکی می باشد.

مقررات پولی بانکی در کیش

1- بانکـ ها و موسســات اعتباری می توانند با ســرمايه ايــرانی يا خارجی و يا بـا مشارکت ايرانی و خارجی در منطقه آزاد کيش به ثبت برسند.

2- تاسيس بانک، موسسه و افتتاح شعب بانک ها و موسسات ايرانی يا خارجی در منطقه آزاد کيــش، موکول به پيشنهاد سـازمان منطقه آزاد کيـش، صدور مجوز تاسيس از طرف بانک مرکزی و ثبت در منطقه آزاد کيش است.

3-  تاسيـس دفاتــر نمايندگی بانکــ ها و موسســات ايرانی يا خارجی موکـــول به موافقت سازمان منطقه آزاد کيش، اخذ تاييديه بانک مرکزی در مورد مسـئول  دفتــر نمايندگی و ثبت در منطقه آزاد کيـش است. اين دفاتر مجـاز به انجــام  هيچگونه معاملات و عمليات بانکی نمی باشند.

4-  ســرمايه بانک ها و موسســات می تواند تا 100 درصـد متعلق به اتباع خارجی يا ايرانی و يا ترکيبی از اين دو باشد.

5- واحد های بانکی در منطقه آزاد کيـش می توانند بر حسـب مجوز دريافتی به بانکــداری برون مـرزی اشتـغال ورزند. واحدهــای بانکی برون مرزی از انجــام عمليــات و معاملات به ريال ايـران ممنوع هســتند و بايد معاملات و عمليــات خود را منحصرا" با پول های خارجی انجام دهند.

6-  تاسـيس بانک يا موسسه در منطقه بصورت شـرکت سهامی عام يا خاص با ســهام با نام طبق مقـررات مندرج در لايحه اصــلاح قسـمتی از قانون تجارت مصوب سال 1374 مجاز است.

حداقل سرمايه واحد های بانکی در منطقه آزادکيش به شرح ذيل تعيين میگردد:

1- واحد های بانکی درون مرزی:

بانک: حداقل 35 ميليارد که صد در صد آن بايدبصورت نقد نزد بانک مرکزی سپرده شود.

موسسـه اعتباری: حداقل 15 ميليارد ريال که صد در صـد آن بايد بصورت نقد نزد بانک مرکزی  سپرده شود.

شـــعبه بـانک يا موسسـه اعتبــاری خارجی: حداقــل 10ميليــارد ريال که صد در صد آن بايد به صورت نقد نزد بانک مرکزی سپرده شود.

2-  واحد های بانکی برون مرزی:

بانک: حداقل 10 ميليون دلار که 10 % آن بايد به صورت نقد نزد بانک مرکزی سپرده شود. شـــعبه بانک يا موسـسـه اعتبــاری خــارجی: حداقــل 3 ميليون دلار که 100% آن بايد بصــورت نقد نزد بانک مرکـزی سپرده شود.

صرافی در کیش

1-  تاسيس صرافی در منطقه آزاد کيش منوط به پيشنهاد سـازمان و صدور مجوز بانک مرکزی است.

2- تاسيس صرافی منحصرا" بصورت شرکت تضامنی مجاز است و حداقل سرمايه پرداخت شده صرافی ها معادل پانصد ميليون ريال است .

فعاليت های ارزی در منطقه آزاد کيش

1- خريد و فروش کليه ارزها در مقابل ريال يا سـاير ارزها و کليه معاملات و نقل و انتقــالات ارزی در منطقــه آزاد کيـش توسط اشــخاص حقيقی و حقوقی آزاد است.

2- نقل و انتقال کليه ارزهای خارج از کشور به منطقه آزاد کيش به ساير مناطق آزاد کشـــور و خارج از کشور آزاد اســت. نقل و انتقــال ارز به هر شــکلی از منطقه آزاد به ســاير نقاط کشور و بالعکس تابع ضوابط و مقررات ارزی کشور خواهد بود.

3-  نــرخ خريد و فروش ارزها و همچنين تبديل آنها به ريال در منطقه آزاد کيش بر اساس عرضه و تقاضا در بازار آزاد تعيين می گردد.

4-  معـاملات کليه واحدهــای بانکی در منطقـــه به ريال ايرانی مشــمول مقررات  قانون عمليــات بانکی بدون ربا خواهد بود. اين بانک ها در معاملات ارزی خود مجاز به رعايـت رويه های بين المللی بانکی هستند.

5-  موسســات اعتبــاری، مجاز به افتتاح حســاب های قرض الحسـنه جاری و يا حســاب های ديگـر، به ريال و ارز که برداشـت از آنها با چک امکان پذير است نمی باشند.

6-  واحدهای بانکی می توانند سود علی الحساب سپرده های سرمايه گذاری را به تشخيص خود تعيين و بر اساس قراردادهای منعقده با سپرده گذاران، در فواصل زمانی معين پرداخت نمايند.

7-  معاملات ارزی واحدهای بانکی در منطقه آزاد کـيش تابع مقررات ارزی ساير نقاط کشور نبوده و کارمزد عمليات بانکی، نرخهای خريد و فروش ارز ،سود تسهيلات اعطايی، براسـاس شــرايط عرضه و تقاضا در بازار مربوطه و بطور آزادانه تعيين می شود.

8-  بانک ها و موسسات اعتباری مکلفند ضوابط مربوط به نسبت کفايـت سرمايه را که از طــرف بانک مرکزی و با توجه به معيارهای متداول بين المللی اعلام می گردد رعايت نمايند.

 

واحدهـای بانکی برون مـرزی و واحدهایی که مجوز عمليــات ارزی دارند.

واحدهـای بانکی برون مـرزی و واحدهایی که مجوز عمليــات ارزی  را از بانک مرکزی دريافت کرده اند می توانند بر اساس رويه های بين المللی بانکی به ارائه خدمات و انجام معاملات به ارز به شرح زير مبادرت ورزند:

1- برقراری روابط کارگزاری با ساير بانک ها.

2-  انجام انواع نقل و انتقالات پولی برای خود يا مشتريان

3-  انجام کليه معاملات مربوط به خريد و فروش ارز به صورت نقدی به حساب خود يا مشتريان

4-  نگاهداری حساب های جاری (به استثنا موسسات اعتباری)

5-  نگاهداری حساب های پس انداز

6-  نگاهداری انواع سپرده های مدت دار با سر رسیدهای مختلف

7-  دريافت انواع وام و اعتبار

8- انتشــار، خريد، فروش، پذيره نويســی و نگاهـداری اوراق قرضــه با تائید بانک مرکزی

9-  اعطای انواع وام و اعتبار

10- خريد، تنزيل و تضمين انواع اوراق تجاری

11-  انجـام کليــه امــور مــربوط به اعتبـــارات اســنادی، بـــروات، ســفته ها و ضمانتنامه ها

12-  مديريت دارایی ها و انجام خدمات سـرمايه گذاری در اوراق بهادار به حساب مشتريان

13- انجام کليه خدمات امانی وساير امور مديريتی

14- انجام ساير عمليات و خدمات بانکی مجاز به ارز


پشتیبانی کیش سیر : 09195808135

www.kishsir.com

همراه شو  راهی نیست…!

ارتباط با تلگرام کیش سیر: https://t.me/kishsir

 


نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

تور قشم سیر

تور مشهد سیر